O Trackmanu

Novinkou letošní zimy je možnost tréninků v Orlovně v Telnici. Kde je k dispozici nejkvalitnější analyzátor švihu Trackman, který při tréninku používá mnoho profesionálních hráčů světové špičky. Pod mým vedením můžete zimu zasvětit kvalitní práci a svém švihu za pomoci nejmodernější techniky.

Trackman

Co na nás chrlí tento přístroj?

Velké množství dat,ve kterém se dá snadno ztratit.
Ale když se v nich aspoň trochu vyznáme,může nám byl velmi nápomocen při analýze a zejména při korekci našeho švihu. Tady je kratičký

Trackmanuál

Radar změří kolem dvaceti parametrů

Na prvním screenshotu máme pana PGA v momentu impactu

stažený soubor

CLUB SPEED…rychlost hlavy hole …míle za hodinu
ATTACK ANGLE..úhel přiblížení, pod kterým se hůl blíží do míče…minus jde hůl shora, vhodné u želez, plus zespodu , je vhodné pro driver
CLUB PATH… zjednodušeně dráha hole ….modrá čára na fotce,zde jde zvenku dovnitř
CARRY…délka rány v doletu
DYNAMIC LOFT…úhel úderové plochy v impactu…zde 16 stupňů , 6 železo,se kterou pan hraje má loft asi 30 stupňů,takže z toho plyne, že hůl byla při úderu sklopena
FACE ANGLE…úhel úderové plochy hole- odchylka od cílového směru ..minus je doleva,plus doprava (platí pro znaménka u hodnot, rovněž pro CLUB PATH), FACE ANGLE je červená šipka na fotu
SMASH FACTOR…poměr BALL SPEED a CLUB SPEED, čím větší,tím lepší přenos energie na míč a lépe trefená rána,maximum je 1,51 u driveru
SIDE…odchylka rány do strany..zde dopadla 3,5 m vlevo

hůlka

Druhý screenshot (od jiného PGA pana)
Na obrázcích je impact
DYNAMIC LOFT…úhel v impactu
ATTACK ANGLE…úhel přiblížení
SPINLOFT…umělá veličina…DYNAMIC LOFT – ATTACK ANGLE…16.6-(-9.8)= 26.4 stupně, tato hodnota rozhoduje o spinu, čím vyšší,tím více spinu (větší rozdíl mezi červenou a modrou čarou na obrázku)
SPIN RATE…počet otáček za minutu
CLUB PATH…dráha hole…zde zevnitř ven
FACE ANGLE…úhel hole..lehce otevřená – doprava
FACE TO PATH= FACE – PATH…1.3-0.4=0.9
Čím větší tato hodnota, rozdíl mezi modrou a červenou čarou,tím víc zatáčí míč
Zde je výsledek + 0.9 (0.9 R),tedy rána je malinký slice.
SPIN AXIS…osa rotace míče…vyplývá už z FACE TO PATH…měla by být se znaménkem plus,tedy míč rotovat doprava

Další hodnoty vpravo:
BALL SPEED…rychlost míče
LAUNCH ANGLE…úhel,pod kterým startuje míč nahoru
LAUNCH DIRECTION…směr,kterým míč startuje,vždy mezi FACE ANGLE A CLUB PATH
HEIGHT…výška rány
TOTAL… délka rány celková..včetně koulení
SIDE TOTAL…celková odchylka od cílového směru..včetně koulení
LANDING ANGLE…úhel,pod kterým padá míč
SWING DIRECTION…směr švihu – prostorový,z něj se odvozuje CLUB PATH,znaménko minus je doleva, plus doprava

Copak se nejvíce sleduje?

Amatérský hráč bude nejčastěji sledovat FACE ANGLE,CLUB PATH, SMASH FACTOR, ATTACK ANGLE.
Snahou bude dostat se s FACE ANGLE a taky s PATH do blízkosti nuly,FACE ANGLE má prioritu. Přesnost a kvalitu trefení ukazuje SMASH FACTOR. A ATTACK ANGLE, ten ukazuje,zda jsme trefili míč čistě , -3 až -5 stupňů u želez je ok. U driveru naopak hledáme hodnoty plusové, tak můžeme získat klidně i 20-30 metrů,když změníme úhel např. z -5 na +1 stupeň.

Optimalizujte své rány s Trackmanem

Trackman vám ukáže , jak můžete prodloužit rány, co se dá změnit, aniž byste museli švihnout rychleji.

Jak funguje funkce optimizer?

Jako příklad uvádím hráče, který má švihovou rychlost železem 7 81mph

optimizer1 optimizer2

 

Jak je vidět z obrázku, má malý attack angle (první s
sloupec), trochu dloubá a hůl má v impaktu velký loft, skoro jako pitching wedge – velká hodnota spin loftu(druhý sloupec).. Z toho vyplývají další čtyři hodnoty, které jsou neoptimální.
Pokud bude chtít hráč hrát delší ránu, skoro až o dvacet metrů, nemusí švihat rychleji, ale především zmenšit loft,tedy dostat ruce více dopředu..